Yuka in Japan Wayaku

洋楽 歌詞 日本語訳 和訳

<和訳>Israel Kamakawiwo'ole what a wonderful world

洋楽・日本語訳

Israel Kamakawiwo'ole

What a Wonderful World

イズラエル・カマカヴィオ

何て素晴らしい世界

 

Trees are green and red roses too.

木はみどり 赤いバラもまだ みどり

 

I will watch them bloom for me and you

僕とあなたのために バラの花が咲くのを見届ける。

 

And I think to myself,

僕は思う

 

What a wonderful world.

なんで素晴らしい世界なんだ

 

 

Well I see skies of blue and I see clouds of white,

あおい空と しろい雲

 

and the brightness of day I like the dark.

昼の明るさが見える 暗いのも好きだ

 

And I think to myself,

僕は思う

 

What a wonderful world.

なんて素晴らしい世界なんだ

 

 

 

The colors of the rainbow so pretty in the sky

空にはきれいな虹の色

 

are also on the faces of people passing by.

通りすがる人の顔にも きれいな虹の色が写る

 

I see friends shaking hands saying,

友達は握手をして言う

 

"How do you do?"

「調子はどう?」

 

They're really saying,

人は心から言う

 

"I, I love you."

「愛、愛してる。」

 

 

 

I hear babies cry and I watch them grow.

赤ちゃんの泣き声が聞こえる。

僕は彼らの成長を見届ける。

 

They will learn much more than we will know.

僕たちよりも 彼らはもっともっと学ぶだろう。

 

And I think to myself,

僕は思う

 

What a wonderful world

なんて素晴らしい世界なんだ

 

What a wonderful world.

なんて素晴らしい世界なんだ

 

☆に戻る