Yuka in Japan Wayaku アメリカンポップスのほんやく

洋楽 和訳 日本語訳 Lyrics Translation, Meaning, Japanese Songs

和訳 When I kissed the teacher ウェン・アイ・キスド・ザ・ティーチャー <ABBA>

80年代洋楽日本語訳

ABBA アバ

When I kissed the teacher ウェン・アイ・キスド・ザ・ティーチャー

 

Everybody screamed, when I kissed the teacher

みんな騒いだ 私が先生にキスをした時

And they must have thought they dreamed, when I kissed the teacher

それに これは夢だって思ったに違いない 先生にキスをした時

All my friends at school

学校中の友達みんな

They had never seen the teacher blush, he looked like fool

先生の顔が赤くなったのは見たことがなかったし 先生がまぬけに見えた

Nearly pertrified ‘cause he was taken by surprise

先生は石になりそうだった だって彼は不意をつかれたから

 

When I kissed the teacher

私が先生にキスをした時

Couldn’t quite believe his eyes, when I kissed the teacher

彼の目を信じられなかった 先生にキスをした時

 

My whole class went wild

クラスはわやくちゃになった

as I held my breath the world stood still,

息を止めたと同時に世界が止まった

but when he just smiled I was in the seventh heaven

でも先生が笑顔になった時 私は第七天国* に行った

when I kissed the teacher

先生にキスをした時

 

One of these days

思い出すあの日

Gonna tell him I dream of him every night

毎日先生の夢を見てるって言おうかな

One of those days

あの日を思い出す

Gonna show him I care, gonna teach him a lesson alright

気になってるってことを伝えて 先生に授業をしてあげようかな

 

I was in a trance when I kissed the teacher

別世界にいるみたいだった 先生にキスをした時

Suddynly I took the chance when I kiss the teacher

突然チャンスを掴んだ 先生にキスをした時

Leaning over me

私の上に多いかぶさって

He was trying to explain the laws of geometry

彼は幾何学を説明しようとしてた

and I couldn’t help it just had to kiss the teacher

私は我慢できず先生にキスをした

 

One of these days

思い出すあの日

Gonna tell him I dream of him every night

毎日先生の夢を見てるって言おうかな

One of those days

あの日を思い出す

Gonna show him I care, gonna teach him a lesson alright

気になってるってことを伝えて 先生に授業をしてあげようかな

 

What a crazy day when I kissed the teacher

なんてクレイジーな日だったんだろう 先生にキスをした時

All my sense had flown away when I kissed the teacher

全部の感覚が飛んでいった 先生にキスをした時

My whole class went wild

クラスはわやくちゃになった

as I held my breath the world stood still,

息を止めたと同時に世界が止まった

but when he just smiled I was in the seventh heaven

でも先生が笑顔になった時 私は第七天国* に行った

when I kissed the teacher

先生にキスをした時

 

when I kissed the teacher

先生にキスした時

 

*第七天国

”〔ユダヤ教イスラム教の〕第7天国◆月と太陽に加えて目に見える五つの惑星が天国の層を構成し、人が死ぬと順にその層を巡っていって最後の第7天国で神に会えるとするもの。”

https://eow.alc.co.jp/search?q=seventh+heaven#:~:text=%E3%80%94%E3%83%A6%E3%83%80%E3%83%A4%E6%95%99%E3%82%84%E3%82%A4%E3%82%B9%E3%83%A9%E3%83%A0%E6%95%99,%E3%81%AB%E4%BC%9A%E3%81%88%E3%82%8B%E3%81%A8%E3%81%99%E3%82%8B%E3%82%82%E3%81%AE%E3%80%82